TSMT-terápia

A Longitudinális Komplex Vizsgálat (LongiKid) 

3 hónapos kortól 11 éves korig alkalmazható vizsgálati módszer, mely az egyes életkorokban elvárható mozgásos, kognitív, nyelvi teljesítményt, valamint az idegrendszer érettségét elemzi 280 megfigyelési szempont alapján. Kiegészítő vizsgálatai alkalmasak egyszerű szemészeti, audiológiai szűrésekre; része az izomtónus-vizsgálat is.

 

 

Csoportos Tervezett SzenzoMotoros Tréningek: (TSMT-II)

 

A TSMT-II elméleti alapjaiban megegyezik a TSMT I-vel; olyan gyermekek számára alkalmazható, akik már képesek 4-6 fős csoportban együttműködni, a terapeutával dolgozni. A módszert sok eszköz alkalmazásával lehet eredményesen végezni. Az alkalmazott feladatok a konkrét műveleti időszak nagymozgásos feldolgozása, a figyelem jobb irányíthatósága, a szenzomotoros szinkronok, a praxis javulása, a testvázlat, a térbeli tájékozódás, a lateralitás, a dominancia beérése mellett a szerialitás, a  ritmusérzékés a motoroskreativitás, az egyidejű többcsatornás figyelemfejlődését is elősegítik, s emellett az úgynevezett primitív/csecsemőkori reflexprofil integrációját is kialakítják. E készségek és képességek a sikeres iskolai beválás nélkülözhetetlen alapját képezik.

 

Kiknek ajánljuk: „ügyetlen”, hiperaktív, iskola-éretlen, részképesség-gyenge, önbizalom-hiányos, spektrumzavarosgyerekeknek.

 

Célunk: a sikeres iskolai beváláshoz szükséges képességek fejlesztése (utánzás, többirányú figyelem, emlékezet, sorrendiség, ritmusérzék, mozgás-beszédszinkron, terhelhetőség, belső kontroll stb.), helyzet-felismerési és problémamegoldó képességek fejlesztése és változatos mozgásélmények megtapasztalása.