Állkapocsizületi manuálterápia

Tünetek/Probléma:

• Gyakori éjszakai fogcsikorgatás a rágóizmok tónusának fokozódásához vezet, amely pedig okozhat erős fejfájást, migrénes rohamokat
  • Hosszú ideig tartó fogászati, szájsebészeti beavatkozások
  • Nyelési zavarok
  • Fejfájás
  • Szájzár
  • Gyakori vagy állandó fülzúgás (tinnitus)
  • A gerinc görbületeinek elváltozásai
  • Ízületi gyulladás (arthritis)
  • Alsó végtag hosszkülönbségének változása
  • Stressz
  • Baleset
  • Izületi probléma
  • Látászavarok
  • Arcfájdalmak
  • Nem specifikus fogfájdalmak

Egyre többen szenvednek olyan fejfájástól, arc területén jelentkező fájdalmaktól, nyaki- és hátfájdalmaktól amelyeknek valódi oka ismeretlen. Ilyen esetekben válik igazán nyilvánvalóvá, milyen centrális szerepe van a – korábban szinte mindig elhanyagolt – rágóízületnek különféle megbetegedések, kellemetlen tünetek kialakulásában.

Craniomandibuláris Diszfunkcióknak (CMD) nevezzük azokat a zavarokat, amelyek a rágóízület működésével kapcsolatban vannak, amikor a hibás működés következtében az ízület felépítésében részt vevő képletek (pl. ízületi felszínek, discus, ízületi tok, szalagok), vagy a környező izmok (pl. rágóizmok, nyelvcsont feletti és alatti izmok), illetve a szomszédos testrészek területén bekövetkező változás zavarokat okoz az egész izület, az egész rendszer működésében.

A panaszok valódi oka a rágóízület (articulatio temporomandibularis) strukturális és funkcionális elváltozásaiban kereshető.

A rágóízületben keletkezett elváltozás hatására az ízület felépítésében megváltozik, működése rosszabbodik és az ilyenkor keletkező tünetek már túlmennek a rágáskor jelentkező zavaroknál. Amikor a rágóízület nincs egy megfelelő, fiziológiás pozícióban rágás közben finom krepitáció, ízületi fájdalom vagy fogfájás, esetleg fülzúgás, szédülés, fej- és/vagy arcfájdalom jelentkezhet. Ez kifejti hatását a gerincoszlopra és ezzel az egész test statikájára. Másik oldalról nézve a testtartásban bekövetkező változások (pl. végtaghossz különbség, medence ferde állása, scoliosis, hanyag tartás stb.) a rágóízület működésére is negatív hatást fejtenek ki, amelyből kialakulhatnak bizonyos idő eltelte után a fent említett panaszok, tünetek.

A rágás, a rágómozgások változnak, amely az izmok tónusának fokozódásához, triggerpontok kialakulásához ezzel pedig további kellemetlen tünetekhez vezethetnek pl. a rágóizmok, mimikai izmok, nyakizmok területén.

Vizsgálat

Panaszok kikérdezése, állkapocs ízület állapotának, működésének valamint a testtartás vizsgálata.

A vizsgálat álló és fekvő helyzteben történik, az állkapocsízület manuálterápiájához szükséges a szájba nyúlás is.

Hogy zajlik nálam egy óra

Ez a kezelés masszázságyon zajlik, de aktív állkapocsízületi tornát is végzünk és a fascia fitness gyakorlatait is bevetjük.

Áraim

Vizsgálat: 20 000,- Ft